Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Vår vår vår!

Publicerad 2016-02-25 12:25:00 i Allmänt,

Det är vår ute! Ja känslan alltså, inte meterologiskt. Helt ljuvligt med sol som faktiskt värmer. Jag har hämtat mina nya terminalglasögon, jag råkade köpa en klänning (till kvällens teaterbesök) och jag har slurkat i mej en Yalla till lunch.

 

Och om mindre än två timmar ska jag avvika från jobbet för at gå till Lillsonens skola på utvecklingssamtal. Underbart! Ja alltså att sluta tidigt och att få en solskenspromenad. Inte för att jag oroar mej för utvecklingssamtalet heller. Han sköter sej unge herrn, det vet jag redan.

 

Annars lufsar väl livet mest på. Jag har två saker jag verkligen, verkligen, verkligen vill lägga pengar på framöver. Siouxsie Sioux och Nina Hagen. Och det får gå även om det blir en magrare plånbok från och med nu. Fr o m tisdag är jag ju ”bara” handläggare igen. Min titel som Teamledare är därmed utsuddad. Lika bra det.

 

Men enligt ryktet kommer det komma ut en tjänst på andra enheten, hit där jag är utlånad nu. Och även fast det är en teamledartjänst tänker jag söka. Det handlar mer om ordning och reda och att få fason på skutan än något annat. Och DET , det vet jag hur man gör!

 

Men i väntan på annat och i längtan efter mer i lön så är jag överraskande nöjd med det jag gör just nu på jobbet. Om man ser till mitt arbete så är det bra om våren, den riktiga, dröjer en smula. Mina beslut behandlar vinterkläder nämligen, och det får vi inte bevilja om det inte är vinter längre. Attans!

 

Nåja, nu är jag upplärd på nya saker här under förmiddagen. Dags att omsätta teorin till praktik. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela