Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Kanske

Publicerad 2016-02-14 15:46:08 i Allmänt,

Kanske börjar nya  medicinens effekter kicka in nu. Kanske är det dom nya arbetsuppgifterna. Kanske är det det återvändande ljuset. Kanske är det träningen som bidrar. Eller helt enkelt en kombo.
 
Oavsett, jag har haft en så fin helg! Och jag har varken sovit bort lördagen eller söndagen. Jag har städat, piffat till mej själv, umgåtts med ungarna, blivit bjuden på mat av dottern, gjort en massa måsten (utan att få psykbryt)  och ändå hunnit andas och må bra. 
 
Tyvärr är det sista veckan med dom nya arbetsuppgifterna, sen är det dax att kliva tillbaka in i gamla rollen igen. Med bra mycket mindre i lön eftersom mitt förordnande strax är slut. Tre år har alltså gått sen jag glädjestrålande hoppade på tåget mot vad jag trodde var guld och gröna skogar. Fan vad fel jag hade då!!
 
Nåja, jag är ju på väg till något. Vad är fortfarande ett stort frågetecken och i ärlighetens namn gör jag inte särskilt mycket för att räta ut det just nu heller.
 
Men det har varit skönt med en paus från min enheten. Att få känna mej duktig och kompetent för ovanlighetens skull. Att få beröm för väl utfört arbete. Nåja... Jag har ju varit med om värre, jag får väl slå näven i bordet om de försöker sätta sej på mej igen. 
 
Nu matlagning och sen... Slapp afton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela