Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Slut!

Publicerad 2016-08-01 13:38:00 i Allmänt,

Tillbaka i grottekvarnen (varför säger man så nu igen?) och jag överlever helt klart men så skoj är det minsann inte. Hade väl inte förväntat mej det heller men man hade väl ändå kunnat få bli glatt överraskad?

Nåja, jag kom ihåg koden för att komma in i morse och jag kom ihåg koden till datorn. Man imponeras! Och jag har läst och sorterat alla mail. Och fattat ett beslut. Ja summa sumarum, det går framåt. Och dessutom gick jag till jobbet imorse, utan att bli genomsvettig. Antagligen bara en engångsföreteelse men ändå, man ska ju glädjas åt det lilla?

Jag har även hunnit med en utbildning gällande nya tillfälliga lagen på datorn och ett morgonmöte. Och gamla chefen kom in och slog sej ner för en pratstund. Och allt detta på en förmiddag!

Sonen som volontärar på Röda Korset pep på telefonen och ville ha lunchsällskap. Jag som är van att äta frukost i tolvsnåret var jättehungrig (imorse åt jag ju frukost klockan sex)så det passade bra. Pank är han också efter sin utflykt till Prag så det var väl tur att hans mamma kunde bjussa på lunch. En Djävulsburgare på Gränden är väl en bra start på höstterminen?

När vi skulle gå ut krockade vi nästan i dörren med snyggbasisten som faktiskt valde att stanna till, fråga hur det är och prata bort en stund. Trevligt!

Vi hann in på banken och fixa med knasande kort och bank-ID också innan jag fick lov att ta det långa benet före och ta mej tillbaka till jobbet innan det gick ut en efterlysning…

Nu ska jag förbereda mej inför lönesamtalet och fortsätta hålla tummarna för att jag ska få semestern beviljad. Men gamla chefen tyckte inte det borde vara några problem. Måste ju ansöka om ledig för Lillsonen också men nu har jag åtminstone skrivit ut blanketten för det. Mycket att tänka på är det.

Borde väl försöka hinna med att gå igenom materialet inför grupparbetena jag anmält mig till också. Verket ska flytta i början på nästa år och jag är med både i Konst- och utsmyckningsgruppen och i Personalutrymmesgruppen. Hå och hej, sånt skulle jag vilja jobba med. Inreda. Ah, i nästa liv kanske…

Nej, dags att sätta lite fart nu! Semestern är ju trots allt över för denna gång. Men om 24 dagar så!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela