Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Halsont

Publicerad 2016-08-03 15:36:00 i Allmänt,

Jag är helt slut i huvudet och kroppen är inte alls med. Borde inte jag vara ett under av sprittande energi just nu, efter semestern och allt?

Om det hade varit en vanlig dag hade jag kunnat gå hem om fyra minuter och jublat över att jag har en arbetsplats där flextid är en självklarhet. Men det är ingen vanlig dag, det är ”duharenhetstelefonjävelnochdetändatillfyra”-dagen. Och då sitter man snällt på sin allt plattare rumpa tills klockan slagit fyra. Annars kan man få bannor av GD och kallas för slarva. Men just ja, det har ju redan hänt!

Jag och Marky var ut på krogen (krogarna) i fredags och det känns lite som att jag är bakis fortfarande. Lite ont i huvudet, lite illamående, lite rys och frys och lite ont i halsen. Men så mycket drack jag inte, även om det är lite suddigt där på slutet. Jag kom förvisso hem vid halv fyra på morgonen men sista halvtimmen gick jag mest runt och tog kort så.

Jag blev i alla fall inspanad, och det gjorde inte ont. Han var dessutom tilltalande men lite harig eftersom stora starka elaka Marky satt mitt emot mej. Han kunde ju i och för sej inte veta att Marky har ett hjärta av guld men det är ju hans förlust.

Kul hade vi i alla fall även om det är jobbigt att segheten sitter i så här flera dagar senare. Men det var väldigt lite folk ute och de flesta var otroligt unga. Mormor på fritidsgården typ.

Nu har jag i alla fall lindat in halsen i en sjal och hoppas på att det ska hjälpa. Jag har inte tid att bli sjuk nu. Jag måste jobba undan så jag kan njuta semester sen. Eller, jag kommer njuta semester även om jag skulle ha stora högar kvar på skrivbordet. Jag måste sluta vara så satans effektiv!

Nu har jag inte stora högar men ändå. Jag har inte ens stora högar i mitt skåp. Och inte gör det mej nåt. Jag borde kanske be om mer jobb men jag avvaktar till efter semestern. Jag har så jag reder mej ändå. Nåt verkar jag ju onekligen ha lärt mej…

Och en del saker bara löser sej av sej självt. Jag som velat fram och åter om det ska festas på femtioårsdagen eller inte fick fogden i hasorna igen igår så nu går det verkligen inte att ställa till med baluns. Det får bli ett litet lugnt firande med de närmast sörjande och det känns helt okej. Jag ska ju ändå dra till GC en vecka innan och förlusta mej. Kanske slår på stort där och beställer in en cerveza när man som minst anar det.

Jag letade billig bikini idag och hittade i alla fall ett par byxor för 29 pix. Vore väl bra med en överdel också tänker jag men det får bli en annan dag. Det fanns bara minimala bysthållare och även om jag inte är någon Dolly Parton vill jag allt skyla mer än bara vårtorna känner jag.

Ingen ringer, men så fort jag tar itu med något ringer dom. Och alla vill ha svar på samma fråga, hur går det i mitt ärende?! Ja hörrö du, det kan faktiskt inte jag svara på. Hur taskig känner man sej inte då då?

Men nu får jag gå hem om femtio minuter. Hå och hej, hoppas jag hinner få besked om hur många vi blir till middagen innan dess bara. Svamla omkring på ICA och varken veta ut eller in orkar jag inte hålla på med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela