Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Slask!

Publicerad 2015-11-30 06:58:00 i Allmänt,

Jätten Gor... Nej, stormen Gorm verkar ha dissat oss i natt och det är jag honom evigt tacksam för. Ogillar blåst och hatar stormvindar. Gillar inte snö heller men det har vi fått ändå. Vädergudarna skiter nog högaktningsfullt i vad jag gillar och ogillar. 
 
När jag vaknade vid tre i natt var det dock rätt vackert när snön låg kvar på träden. Nu ser det mest slaskigt ut. 
 
Måndag, sista dagen i november, möten på jobbet och allmänt trist. Jag vill hellre stanna här! Tindrande advensstjärnor, glögg, pepparkakor och lussekatter. Men det ger ju ingen utdelning i lönekuvertet så jag går väl då...
 
Dessutom är det brist på både lussekatter och pepparkakor här. Illa! Men i afton kommer den beställda maten från Ica, tror jag köpte en liten burk pepparkakor iallafall.  
 
Tänk vad bra det vore om det låg en sanning i att man blir snäll av pepparkakor. Oj vad jag skulle bjussa folk på kakor då! Förstår fortfarande inte varför folk har lättare för att vara otrevliga än snälla. Ilska tar ju alltid mer energi än glädje. 
 
Men kom ihåg, det är dom som är dom konstiga, det är jag som är normal!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela