Bakelser & Bajskorvar

Från det ena till det andra...

Snöfall

Publicerad 2015-12-27 18:12:00 i Allmänt,

Det är kolsvart ute men om man tittar på gatlyktan utanför så ser man att snön faller. Och den faller rejält. Bring it on bara så jag slipper mer tjat om det iallafall. Jag behöver ju inte gå ut om jag inte vill!
 
Idag sov jag ända till halv tolv! Fick en smärre chock när jag vaknade. Både av klockan och av kattnyllet som var det första jag såg. Jag gillar inte när folk stirrar på mej när jag sover. Och ja, mina katter är folk! Men de är inte som folk. Och det är ju sällan folk heller...
 
Och innan jag ens fått frukosten på bordet kom Herr X på besök. Tur att han är van att se mej i olika prekära situationer annars hade väl min yrvakna och rufsiga figur skrämt slag på honom. 
 
Lillsonen ville shoppa för julklappspengarna så jag fick en promenad på köpet. Och Donken fick stå för utfodringen. På hempromenaden började det snöa men vi hann hem innan det värsta drog igång. 
 
Nu är det samma läge som alltid på sistone känns det som. Slappläge! Plus filt! Jag fryser... 
 
Ska fortsätta med min Ranehagsbok nu när Haag--boken är plöjd. Har roat mej med Aftonbladet och hundra bilagor fram till nu. Skönt att få läsa i lugn och ro. Om man bortser från att Lillsonen snart pratar hål i huvudet på mej med Star Wars-fakta.
 
Läste nyss mitt årshoroskop i söndagsbilagan. Ljust på alla punkter även om singellivet verkar bestå. Men ny karriär, bättre ekonomi, nytt boende och nya vänner är inte fy skam. Jag hoppas det stämmer, jag har ju läst detsamma på flera ställen. Tror bara att jag helt enkelt bestämmer mej för att tro på det. Tron kan försätta berg!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela